Saturday, December 31, 2011

2011 ditendang 2012.


Hari ini 31122011. Penghujung 2011 woah! Tak sangka dapat juga aku harungi 2011 ni. Dulu time masuk aje 2011 "OMG aku SPM tahun ni! Rasa macam tak percaya aje! Sekejap sangat masa berlalu! Rasa macam baru semalam aku duduk orientasi Form 1!". Sekarang nak masuk 2012 pula. SPM berlalu bagaikan satu mimpi. Alhamdulillah dapat juga aku harungi tahun ni.

So of course, kalau tahun baru aje mesti keluar cerita pasal azam. Agak2 azam tahun 2011 aku dulu tercapai tak? Hmm entah lah, biar result SPM nanti yang tentukan. Huhuu. Apa pula azam aku untuk tahun 2012 yang bakal datang ni? Aku tak nak azam banyak2, sebab nanti takut hangat2 tahi ayam aje, tak tercapai. Sejak 16121011 haritu aku sebenarnya dah tahu dah apa yang aku betul2 nak untuk tahun yang akan datang ni. Aku berdoa semoga aku dapat terus sambung belajar, biar sampai ke menara gading lah kata orang. Insyaallah :)

Beberapa hari ni aku asyik blogwalking aje. Tengok telatah adik2 kita yang meroyan kat blog sebab nak masuk sekolah balik. Nak PMR tahun depan. Nak SPM tahun depan. Wehh aku pun pernah lalui masa2, saat2 cemas macam ni! Aku tersengih sambil fikir, macam ni ke aku dulu. Hehe kakak2 abang2 yang dah habis PMR or SPM mesti macam aku juga gelak2 tengok aku meroyan kat blog dulu. Haihh. Dalam happy dah tinggalkan sekolah, still lagi ada rasa rindu macam ni.

Dulu time2 macam ni lah aku excited nak masuk sekolah balik, nak jumpa kawan2, nak melepak tak tentu hala, nak tahu cikgu2 malang mana handle kelas hantu kitorang tahun ni, nak makan makanan yang tak sedap acik kantin tu masak(okay sebenarnya tak pun), nak lepak kat koridor(yang tu special case sikit, hehe). Masa2 macam ni dah siap beli buku barang sekolah lah apa semua tu. Malam sebelum hari sekolah tu pun mata tak boleh nak adjust lagi tidur awal sebab esoknya nak sekolah. Haha, maybe korang pun ada experience ni kan?

Haih. Macam mimpi aje semua ni dah berlalu. So, bak kata Dumbledore(ini pun boleh jadi quote ke): "No good comes from dwelling in our dreams", (macam  ni kot ayat dia), 2012 ni, aku akan buka lembaran baru dalam hidup aku. Cewahh ayat tak boleh belah. Hehe. But lebih kurang macam tu lah maksud dia. 2012, hidup baru untuk aku. :)

Sorry, entry menjadi lebih panjang daripada apa yang aku draftkan dalam kepala. Thank you kalau korang setia membaca sampai ke noktah yang terakhir. Terima kasih banyak2. Sekian, sayonara! Happy New Year 2012 untuk semua :)

No comments: