Tuesday, December 20, 2011

Kenduri.

Lepas seharian kepenatan keluar dating dengan pakcik Apiz, the next day pulak, aku pergi balik kampung. Alah Kampung Pandan aje pun. Kat KL tu, takde lah jauh mana pun. Ada kenduri tahlil untuk Opah. But kitorang pergi petang sikit, sebab pagi tu macam siput babi aje bergerak kat rumah ni, lembab je sebab penat xD

Oh well. So petang tu, lepas Asar, siap2 apa semua, so bertolak lah balik kampung. Tapi aku tidur dalam kereta. Haha. Mengantuk lagi, sebab pagi tu aku bangun awal, tolong ayah buat kerja dia(patutnya dia bagi aku 'tips' sikit tau sebab buat kerja ofis dia, huhu). Sampai2, terus pergi tolong2 orang dekat dapur. Bingit betul aku dengar Opah Teh aku dengan Indon2 tu duduk dapur, memekak aje =='' Nak lari pulak tak boleh :P

Maklong :)

Salah seorang daripada saudara-mara aku, comel kan :)

Aku pulak lapar tengok makanan ni, haha :D

Yummmm.... ;D

Sirap! xD

Aku, penyibuk. Hehe :D

Well, takda apa sangat nak cerita pun. Gambar2 ada lah sikit2 kalau nak tengok. By the time habis tahlil dapur dah macam tongkang pecah. Haha. Hectic gila. Aku dengan mak aku tolong cuci pinggan mula2, sebelum akak2 Indon yang sewa rumah tu datang tolong. Alhamdulillah, ringan sikit kerja kat dapur sebab ramai datang tolong. Habis kemas dah pukul 11 malam. Pukul 11 malam tu juga bertolak balik Eka. Sekali keluar simpang rumah tu kereta pulak buat hal. Nasib baik ok balik lepas tu. Kalau tak satu hal nak tolak2 kereta lagi. Dengan berbaju kurung segala bagai. Dah lah malam2 tak banyak bengkel kereta bukak. Huhu.

Sampai rumah pukul 12.30 pagi kot. Memang mengantuk gila. Dah sampai tahap tak boleh buka mata pun. Lepas cuci muka apa semua terus tidur. Tak tunggu tukar baju pun. Pakai aje baju kurung tu juga tidur. Esoknya pukul 12.30 tengahari baru bangun. Yeahhhaaa bagus kan anak dara Sulaiman Yusoff ni, muahahhahaa xD

That's all, adios ;D

No comments: