Friday, December 2, 2011

Back To December?

Been reviewing my blog again and again ever since I can online.
And the most important thing is: I'M AT HOME!
Yes bebeh! Saya online kat rumah!
Tak perlu lagi keluar malam2 lepak kedai mamak berjam-jam semata-mata untuk online!
Fuhh! Saya sayang DiGi, sebab hanya DiGi broadband aje yang boleh lepas pendinding Eka Matahari ni. Kalau tak, memang HULU! Hahaa. Buruknyaa perangai kutuk kejiranan sendiri; jangan marah ye cikgu Munirah, anak murid cikgu ni hanya menyampaikan kebenaran. xD

My savior, Hahaa xD

Hari ini: hari kedua setelah selesai menjawab SPM. Apa nak buat kat rumah? Saya dah janji dengan ibu nak jadi suri rumah, since saya tak boleh pergi bekerja, takde transport! Huhuu (Tu lah, duduk hulu lagi). Tapi suri ke mana, rumah ke mana, NurulSyuhadaSulaiman duduk depan laptop online macam nak gila. Tukar layout blog, sudah. Buka facebook, pun kawtim. tapi malangnya time nak mengupdate blog ni, puas otak logat berfikir cari idea. Tapi.... Haishh. Tengok lah apa yang saya tulis ni, not up to my usual standards!

SEDIH! Huhuu. So tadi saya merayap2 lah kat blog orang lain. Entah kenapa, ramai yang memulakan bulan Disember ni dengan entry bertajuk "Back To December". Mengapakah?? Hmm, musykil2. Sebab minat Taylor Swift ke, or sebab tajuk lagu tu memang catchy? Hahaa, suka hati korang lah, jangan terasa pulak apa yang saya tulis ni, bukan mengutuk pun, entry2 korang memang the BEST! :)

Hurmm. Tanya korang lah kan. Apa significant DECEMBER untuk korang? Happy sebab cuti sekolah? Bosan sebab dah tak dapat lepak dengan kawan2? Or stressed sebab nak kena study? (Stress untuk orang2 yang bakal exam tahun depan lah, contohnya seperti PMR and SPM candidate 2012? Hahaha, padan muka korang) Huhuu, jahatnya aku, padahal aku pun dulu salah seorang daripada mereka, pernah menjadi PMR and SPMers :D

Tahun ni, DECEMBER memberi kelainan dalam kehidupan NurulSyuhadaSulaiman. Tahun ini, bulan december adalah penutup bagi semua episode alam persekolah sejak Darjah 1; december juga, adalah permulaan untuk sebuah kisah kehidupan yang baru. Tahun ini, december akan menjadi lebih sedih daripada biasa. December ini, segala flashback akan bermula. Akan mengenang kembali suka duka kehidupan sebagai seorang pelajar. Lepas itu, bermula lah era baru: NurulSyuhadaSulaiman, seorang Mahasiswi. INSYAALLAH.

BEKAS.PELAJAR.SPM. :D


Sekian sahaja untuk sekarang, see you soon! :)

No comments: