Monday, January 2, 2012

Celebrating New Year 2012.

Kami satu keluarga tak celebrate New Year tengok bunga api tau. Sorry lah, family kita ni kuno sikit, malas nak bersesak-sesak bagai kat dalam lautan orang ramai tu. Malam tadi aje family kita pergi jalan2 Jusco Seremban 2 tu, setelah sekian lama kami duduk terperap kat rumah. Ehh apasal lah ayat aku tergedik sangat ni? Ahaks! xD

Okay, my main point is, semalam family aku pergi berjalan lagi dekat Jusco tu. Malas nak jalan jauh2, so Jusco adalah pilihan terdekat yang kitorang ada. Yang lagi dekat pun ada juga, tapi kedai runcit aje lah. Itu pun dah tutup. Huhuu. Sekarang Jusco dah dipenuhi dengan warna "ONG", warna bertuah bagi orang2 cina, warna MERAH :). And ada juga bunga2 sakura dan tanglung bercahaya cantik gilaa. Haha. Or maybe aku agak obses dengan tanglung lately ;)

Mak aku perasan dia cantik, haha.

Sakura~ Rasa macam kat Jepun lak xD

Ayah belek washing machine. Aku? Pose aje!

Just nak show, bear ni sesuai dengan aku, GRADUATE xD

Aku gila tanglung baru2 ni ;)

CNY deco cantik <3

Mula2 kitorang jalan dalam jusco. Lepas tu keluar jusco. Jalan2 kat dalam popular bookstore lak. Woahh geramnyaa aku tengok lambakan buku Sherlock Holmes! Tiba2 Sherlock Holmes popular balik sejak keluar cerita baru, Sherlock (modern version) dekat channel 702. Aku pernah tengok cerita tu, tapi tak pernah follow. Haaiii Sherlock Holmes. I'm so in loveee with youu <3 Okay. Lepas tu masuk kitorang masuk jusco balik. Macam takda kerja aje kitorang ni kan ==''

Sherlock Holmes <3

And tiba2 pulak, perut kami ber-hiphop daa. Nak beli roti ke apa makan kat rumah. Fuhh tau lah hari ni Jusco buat sale, tapi takkan lah roti pun on sale kot. Licin tray kat bakery =='' Tengah tengok2 kat roti yang mana ada tu, terjumpa dorayaki <3 Dah lama tak makan ohh~ Hehe. Sebelum ni Doraemon aje yang makan dorayaki kan, but sekarang dah upgrade, panda pun makan dorayaki xD

Selingan: Ayah aku beratur nak beli Sundae kat McD, tapi tak dapat. Ramai sangat orang ==''

Dorayaki <3

And after that aku mengada2 pulak nak makan donut. So singgah pula pergi kedai roti lagi satu. Tiba2 lalu lah satu minah ni. Pemakaian beliau sungguh PELIK. Mak aku tanpa segan silunya tenung minah tersebut. Tak boleh nak bezakan sebenarnya sama ada beliau pakai tudung or pakai headgear. Or maybe beliau nak ganti tudung Yuna masa AIM haritu. Or maybe dia body double Voldemort dalam cerita Harry Potter and the Sorcerer's Stone dulu kot. Mak aku pula kata rupa dia macam Mojo-Jojo dalam kartun the Powerpuff girls tu.

Mojo Jojo ==''

Haih. Bukannya apa. Tapi fesyen pun berpada-pada lah, bak kata orang. Kami puji dia lah sebab cukup berani untuk memakai sebegitu rupa. Tapi mungkin, untuk fesyen sense "High-class" macam dia tu, Malaysia bukan tempatnya. Alang2 nak bertudung, biarlah tutup terus. Akak tu bukannya nak pergi ambil anugerah dekat AIM pun nak pakai macam tu. Renung2kan lah ye semua. :)

Okay, tu aje nak cerita. Pape pun Happy New Year. Bubye :)

No comments: