Monday, January 9, 2012

And so we went back to Terengganu.

Actually, kitorang balik terengganu the night of 3 days ago. Ayah and ibu balik aje kerja, do a little of last minute packing, then mulalah perjalanan balik kampung~ Tapi sebelum apa pun singgah makan sat. Makan kat Kuarters KLIA, kedai masakan Kelantan, "KETEREH". Favourite Natalia tu, huhuu. Rasa macam nak muntah balik aje makan. Tawar, and semestinya tak sedap ;P Setimbun juga lah nasi aku tak lalu nak makan.

Percaya tak mak aku yang minum 3 gelas air ni xD

After that, the journey goes on... Expect sampai kat Terengganu dalam pukul 3 pagi. But then, after a long while aku tidur, kitorang stop kat satu R&R ni. Aku pun tak sedar pukul berapa. Singgah ayah minum2 jap. Aku? Macam orang mabuk, kepala tingtong gila xD Continue journey lagi, kitorang singgah tidur pulak kat R&R mana entah around pukul 3 pagi tu. Ingat singgah sekejap aje, rupanya sampai 2 jam tidur. Pukul 7 macam tu kitorang singgah breakfast. Sampai rumah tokcik estimated pukul 8 lebih. Fuhh. Tak pernah2 balik terengganu sampai begini rupa xP

R&R :)

Sambung tidur sampai tengahari. Then pergi Airport jap, ayah beli tiket nak balik KLIA this morning. We also had lunch there. Erghh aku bernasib malang dengan makanan sekarang =='' Mee dia tak sedap gila! Dah lah waiters kat situ pun muka macam nak cari gaduh. Service teruk gila(banyak komplen lak aku)!

Terengganu Airport :)

Besauuu airport ;)

Then pergi jumpa Pakcik Mydin. Haha. Sampai aje terengganu mesti pergi berjalan. Fuhh cuci mata, ramai student2 asrama outing hari Sabtu. Ahad dah kena sekolah balik kan. So Mydin dipenuhi dengan budak2 sekolah dan golongan remaja. Macam2 rupa ada xD Kitorang pergi Mydin pun beli barang2 makan aje banyak, stock untuk mengunyah kat rumah tokcik ni, and stock untuk ayah pergi HK(again).

Mydin Shopping :) Aku dah tak berapa nak betul, harap maaf ;P

Mak aku rupanya pun takde lah betul sangat kan ;D

Koala bear (Apiz) <3

After Mydin, kitorang pergi Waterfront kat sebelah Pasar Payang. Kelasssss kau tau, Terengganu sekarang dah ada waterfront xD Actually, the best description I can give you tentang permandangan kat waterfront tu macam nak buat I-City tak menjadi. Pokok liplap takat 4,5 batang aje, tak meriah langsung. Jalan pun agak huru-hara, but we'll just give it a pass sebab aku rasa belum siap sepenuhnya pun lagi. Yang bestnya boleh tengok2 pulau2 kecil and tempat berlangsungnya Monsoon Cup, and ambil angin kat tepi laut! Best gila angin kuat~ Memang kalau pergi pakai skirt akan menyesal gila lah ;D

Orang gila terlepas xD

Bajet ombak rindu ;D

Lepas tu, kitorang pergi makan makanan ruji orang terengganu--Keropok Lekor~ Mak aku macam orang sasau dah meracau nak makan kepok. Kami lepak2 saja, take our own sweet time sambil makan. Then kitorang balik. By nightime, and kitorang lapar lagi, so kitorang pergi dinner pula. Makan besar unintentionally, really. Order ikan, ingat ikan kecik aje. Rupanya-- amekau! Ikan besar gilak. Harga pun boleh tahan besar lah. Then pergi ambil angin balik kat Waterfront. Best betul angin laut~ Nanti aku dah ada rumah nak rumah tepi laut juga boleh tak? Petang2 lepak2 kat luar verandah. Hee berangan lak aku xP

Makan time ;D

Terengganu specialty :)

Sodappp ;)

Siakap 3 rasa gedabak xD

Waterfront again :)

Windy~ :)

On our way back, lalu dengan satu gang budak2. Fuhh semua pakai Fixie. In sensational, vivid colours lagi. Actually, noticed a lot of it sepanjang hari kitorang kat Terengganu. It's a huge trend over here! Memang fixie craze! Macam kat NS kita actually tau ada trend fixie ni, but tak nampak sangat budak2 nak fixie ke hulu-hilir kan. But here, tepi2 jalan, tepi pantai, merata tempat. Macam2 rupa fixie yang ada. Macam pak saudara aku cakap, kadang2 bila berkumpul ramai2, yang buat beca pun ada xD

Fixie multicolours :)

Yesterday, pagi2 ayah dah head out naik flight balik KLIA. After that dia pergi outstation kat HK lagi. Tinggalkan aku dengan ibu kat kampung ni. Baru sejam ayah takda, aku dah meracau dah dengan kerenah mak aku yang remaja purba tu. Aku pun konfius dah siapa anak siapa mak ni =='' Time mak aku tengok cerita tamil tu jangan cerita lah, nasib baik aku online masa tu, kalau tak aku dah pengsan kot.

And hari ni---- Argh~ Hari bodoh aku kot! Tersalah topup! Nak topup kan untuk ayah aku, which di guna nombor mak aku kat sana kan. But tersalah topup kat nombor mak aku yang lama yang dah expired tu! RM 30 terbang wehh! Tension gila aku.. Huhuu.

That's all folks, adios.

No comments: