Thursday, December 23, 2010

Delayed Midvalley Madness

Post yang terdelay.

Tuesday, 21 Dec 2010.
Pagi2 sudah tak sabar2 nak merayap! Hahaa. Nak pergi jumpa BFFs yang tercinta di Midvalley! Actually patutnya aku tak dapat pergi. Sebab hari Ahad tu kan baru je outing pergi TS. Tapi last2 dapat kelulusan daripada Mem Besar Norhayati Ngah, so apa lagi kan?? Dengan kadar segera roger2 Jijah! Hahaa. Yeah2~ Aku memang tak sabar gila nak jumpa Salmi, rindu gilaa <3

Salmi & Me <3

Tapi sebelum pergi Mid, settle kan dulu Opah punya checkup kat Hospital Ampang and blahblahblah, then baru ayah hantar pergi Mid. Nasib baik lah juga aku memang ada kat KL masa tu. Sampai2, memang bengkak hati. Haha. Penat dah aku call Jijah dengan Salmi tapi tak dapat2. Erghh. Lain kali ada phone jawab! Hahaa. Adehh.

Terdetik pula nak cari diorang kat GSC. Yess! Tepuk2 sikit! Aku memang pandai. Hahaa. Nampak Salmi & Jijah. Pergi lah dekat diorang. Elma muka terkejut gila nampak aku. Huhuu, korang tak tahu aku nak datang pun kan. Huaa.. Kesian aku. xP Bila semua dah sedar kehadiran aku, jeng jeng jeng. Salmi yang rindukan aku peluk2 aku. Bukan aksi terlarang ok. Hee.

So, bak kata Elma, 8 bertukar jadi 9 orang kesemuanya. Aku ingatkan gang2 budak perempuan aje yang pergi. Rupa2nya budak2 lelaki pun menyemak juga. Cis, kalau aku tahu aku nak heret juga Apiz datang join sekali, mesti lagi best. Hee. Dan 4 budak menyemak tersebut adalah Ajim, Amirul, Shahrul and Salman. Yang Salman tu, budak tusyen! Tapi ni 1st time aku kenal dia. Hahaa. Aku kan unfriendly gilaa kan, muka nak makan orang. Hari tu je baru aku tahu nama dia. Hahaa. Apa2 lah aku ni. xD

Okay, back to the Midvalley Madness. Sampai2 aku beli tiket wayang, TRON LEGACY. Tapi aku tak dapat lah duduk sekali dengan diorang. Then agak2 tak tentu arah sementara menunggu wayang pukul 1.30 p.m. Camerawhoring di tandas! Yeahh! Biasa lah budak remaja tak matang ni mana tahu malu kan. Hahaa. Dan begitu lah seterusnya, kami GILA CAMERA! Sampai sanggup paling muka pandang camera and buat dunno je orang tengah bercakap. Kan Elma? Hahaa. Kesian Jijah dengan Ajim xD

3 anak Sulaiman :)

Adengan tandas: Syuu, Elma & Kakdik :)

Hey Ladies :)

Hey guys :)
(bajet macho je, hahaa)

Agenda seterusnya: makan. Nyumm nyumm, McD! xD Lepas tu exercise lepas makan, pergi jalan2. Huhu. Sedih wey. Masing2 jalan ada couple: Kakdik & Shahrul, Elma & Ajim, Salmi & Jijah. Tapi aku pula stuck dengan bodyguard GAY 2 orang: Amirul and Salman. Ya Allah, diorang banyak buat maksiat tanpa segan silu! Hahaa. xD

And masa jalan tu, ada story hot sikit kot! Geram pula aku dengan minah tu. Hahaa. Puas hati aku dapat balas dendam dengan dia. xD Apa taknya, pegang sikit rantai dia jual yang entah ORIGINAL ke TIRUAN tu pun dia bising marah2. Aku jeling dia sikit, then aku pusing kedai dia sampai dia PUAS ikut je aku. Hahaa., Bodoh lah kau kan makcik. Entah2 barang kau tu TIRUAN seludup, report nanti baru kau tahu. And cara kau cakap pun macam pendatang asing je. Entah seludup ke ada permit ni. Hahaa. Gilaa punya insult. Nasib baik mulut aku tak cukup celupar nak sound je benda ni kat minah tu. BOO. Takat stall kecil je tak payah nak heran lah wey! Kedai besar gedabak tu pun takda nak kecoh pegang2 barang dia tu! :P

Lalala, skip2 agenda bengkak hati aku xD

Melantak! McD hour! :D

Akhirnya, sampai juga masa untuk wayang. Sebelum wayang start memang tak boleh blahh! Ajim & Elma aku boleh terima dek akal lah duduk kat couple seat, tapi bodyguard aku yang 2 orang tu nampaknya tak tahu nak insaf! Ish2. Dah lah tak tahu malu sendawa sampai 1 panggung dengar wey! Aku tak mengaku lah aku kenal korang! Hahaa. Hmm. Overall cerita and plot dalam TRON LEGACY memang menarik and best. Huhuu. Kalau Walt Disney buat Disneyland sebiji lagi pastikan ada attraction TRON LEGACY okay? Syokk tuu. Hahaa. Apa2 pun, aku bersyukur juga bila keluar dari panggung tu, aku dah beku dalam tu. Hahaa. xD

GAY Pals, Amirul and Salman xD

Lepas wayang, planning seterusnya? Bowling! Hahaa. Salman dengan Mirul awal2 dah ajak aku, siap nak bet lagi! Sorry lahh, aku taknak bet kat something yang aku tak pasti kemenangan aku. Mwahahaa, nak high je aku ni. Aku tak reti sangat main bowling, baru 2nd time main kot. Tapi bantai baling ikut suka2 aku je lahh. Hahaa. Aksi terbaik hanya dapat dilihat ketika bowling. Salman. Sumpah cakap, aku rasa hari tu memang hari malang kau kot. JATUH pula masa nak baling bola bowling tu. Adehh. Tu lah, keding sangat! Hahaa. Tu pun ada hati lagi nak bajet jadi TRON. Hahaa. xD

Aksi bowling :D

Akhirnya bowling pun tamat, dimenangi oleh Kakdeq and Salman. Tepuk2! Wahh. Then Salmi and Kakdeq pergi lawan basketball kat Arcade. Mula rasa nak join juga, tapi malas pula nak tunggu. Then pergi menunggu Elma and Ajim makan. Kononnya tunggu lah sangat. Last2 semua berpecah. And ofcourse, stuck lagi dengan bodyguard aku 2 orang yang hampeh tu. Then kitorang meet up balik dekat pintu keluar KTM.

Ohh, cerita sensasi and PANAS! Aku and boduguards aku tu melawak and menggilo lah sementara kitorang semua tunggu Salmi. Adengan kutok mengutok tak boleh tinggal. "Salmi ni buat Donut sekali ke ni lembab sangat ni?" Sekali SALMI & JIJAH DAH BALIK! Perghh. Punya lah kitorang tunggu, sekali diorang dah chow dulu. Bengkak weyhh! Adehh. So kami pun beransur pulang. Aku belanja Salman tiket KTM balik sebab mamat bangla tu dah hilangkan tiket dia. Then menggila lagi sementara menunggu KTM. Namun apakan daya. KTM yang 1st tu terlalu sesak untuk kami redah. So kami pun bersabar menunggu KTM kedua.

Hahaa, yours truly sudah gila pada hari tersebut :D

Ingat nak mempergunakan Salman yang dah ada rupa sakai jalanan tu, suruh dia berlakon jadi sawan supaya kitorang dapat cepat2 masuk KTM. Hahaa. Tapi planning malfuction lah. Lakonan Salman tak meyakinkan kot. Sorry Salman, kau gagal ujibakat untuk watak "si Sawan dalam KTM". Hahaa. xD KTM yang sampai memang menyeksakan. Lenguhnya berdiri, dengan sesaknya. Perghh! Paling tak boleh blah Bodyguard 2 orang tu, dah nak pengsan dah gamaknya cium bau ketiak! Hahaa. Padan muka xD

Sampai Nilai (Finally!) dah malam. Nak dekat pukul 8. Balik rumah dengan amat2 puas hati, Outing yang syok :) Harap lain kali dapat pergi lagi! Lepas SPM jomm? Hahaa. xD

*credits kepada semua for the pics! lawa2 belaka, harap tak kisah pics ni jadi wall of fame kat blog aku :)

No comments: