Sunday, July 25, 2010

The Sorcerer's Apprentice

Holla!

Cerita Semalam: Hoho, aku dan family pergi merayap!

Destinasi Pertama: Coffee Village, Putrajaya.
Suasana memang cantik! Tepi kolam, boleh tengok2 permandangan, orang memancing and barbeque.. Makanan dia okay2 lah. Nak cakap, biasa aje. Cake yang aku makan semalam tu pun not bad, plus air Sirap Bandung Soda Cincau dia sedapp! Hahaha. Syu ni laju je mulut tu kalau bab2 makan ni. Apa2 pun yang berminat boleh lah test test cuba cuba try try ye. :)

Destinasi Kedua: Pavilion Kuala Lumpur!
Actually, planning asal nak ke The Mines, tapi gilaa lah ramainya manusia berhibur di hujung2 minggu ni, last2 kami ke Pavilion. Lepas solat maghrib, jalan2 je kat sepanjang pavilion tu. Macam ada show sikit, so memang ramai orang, especially teenagers yang takda kerja buat malam2 buta pergi merayap hahaha.

Yang tak boleh blah, sedap betul aku and mak aku cuci2 mata melihat orang2 keliling. Haha. Macam2 gaya orang bandar ni. Eh, pause the music babe! Dulu aku pun orang KL juga sebelum aku berpindah ke Eka Matahari di hulu Negeri Sembilan ni, tapi nasib baik lah kot, sebab kalau tak mungkin aku pun tak menjadi sebegini sekarang. Maybe masih freehair, masih berpakaian 'pelik' lagi. Haih, entah lah. Daripada bertudung litup, separuh tuuuutt, punk rockers and emo, you name it, semua ada di situ. Pakej lengkap. Ada yang memang stylo. Woah. Niicee. ;)

Hurm. Aku pun harap aku akan dapat jadi lebih stylo instead of aku punya usual jeans, t-shirt & tudung image dulu. Aku tak nak jadi Syu yang dulu balik, biarlah sekarang, Syu yang berlainan sikit daripada dulu, namun lebih happy and stabil :)

Destinasi Ketiga: Alamanda Putrajaya.
Selepas puas sesi bergambar di Pavilion, kitorang pun gerak ke alamanda and lepak2 sementara menunggu wayang pukul 12.45 a.m. tu. Pergh! Gilaa mengantuk! aku pun tak tahu lah macam mana aku and ayah boleh agree dengan wayang tengah2 malam gilaa tu. Nasib baik ada laptop, so ber-online~ actually, yang part tu parents aku. Aku pula bersms kejap dengan doraemon sebelum dia terbabas berlanggar mimpi. Haha. Then, aku pergi merayap beli nescafe pula. Seriously perlukan caffeine. Beli coke sekali. Minum tak beringat langsung. And tak boleh blahh, ayah boleh tersedak minum air cincau dia sampai tersembur dekat orang. Tak senonoh punya ayah. Hahaha. XD

Then, aku and ayah tinggalkan mak aku untuk jalan2 kat tempat bowling. Ingat nak main, macam nak rak aku pujuk ayah, last2 penuh pula. Tak boleh ank tunggu pula tu, sebab takut terbabas sampai wayang start nanti. So kitorang pergi main Arcade Game. Main Police Gunz dengan ayah, tension aku 2nd round dah kalah. Grr. Ajak main Table Hockey dengan Slam Dunk ayah tak nak, game car race pun dia cakap game yang kat situ tak tak best, so last2 kitoang habiskan token tu dekat Star Wars. Tersalah pilih level 'hard'. Mati kutu main. Hahaha. XD

Then lepak dekat bowling. Tengok orang main. Lama juga lah. Sampai ibu datang bebelbebel. Then wayang start. Best best best cerita tu! Senak perut aku gelak! Hahaha. Jalan cerita dia pun menarik, ada ala2 Disney punya old Mickey story. (Memang lah, cerita tu pun memang under Waly Disney's Production). Apa2 pun bagi yang belum tengok, and berminat cerita fiction, sila lah rajin2 kan tengok cerita ni ye? :)

The Sorcerer's Apprentice
The film is 'bout a shy,nerdy physics student named Dave, who has the hots for a girl named Becky (since elementary school); until his life gets turned around when he meets a sorcerer named Balthazar Blake, who he had learned from that he's the Prime Merlinian: The successor of Merlin. And then, he becomes Blake's apprentice to prepare to face the evil Morgana Le Fey. But, he keeps screwing up pretending to be something he's not while ignoring what he is; also the matter of his love-life. Will they (Dave and Blake) be ready?

Balik pukul 3,4 pagi. Sleepy! Tak cukup tidur! Tadi masa tusyen pun ting tong gilaa. Cikgu Azizul pun nasib baik sporting aje, haha. Thanks cikgu! *Balik tadi borak2 dengan cikgu, hahaa.

That's all, and byebye :)


No comments: