Sunday, June 10, 2012

Now in PALAM.

This post was due quite some time ago, tapi atas sebab tuan punya blog teramat lah busy, so seribu kemaafan dipinta daripada para pembaca sekalian sambil tunduk ala2 korea. Cewahhh!

Okay, sebenarnya dah seminggu aku kat UiTM Puncak Alam a.k.a. PALAM ni. Aku daftar 2 June haritu. Sampai pagi2, kemas bilik apa semua, petang pukul 3 terus start program Minggu Destini Siswa (MDS), which is the orientation lah. 

How was it? Dah nama pun minggu orientasi, kalau tak penat tahap tertinggi tak sah lah kan. So, berbekalkan ketahanan mental dan fizikal yang tinggi (hamboii kemain ayat kau ye Syu), aku berjaya juga harungi MDS! Yeay and hooray~ Happy lah juga, dapat habiskan minggu yang memenatkan, bangun pukul 5 pagi tidur pukul 1 pagi for every day of the week, dengar taklimat, senam seni apa semua. But put aside perasaan penat sampai ada yang "berteleku" time dengar taklimat tu (termasuk aku lah tu, haha), MDS was seriously fun! Enjoy aje games and entertainment dengan abang2 and akak2 PM (pembimbing mahasiswa ye, bukan perdana menteri). Sedih lah juga sikit at the end of MDS tu, huhuu.

Okay, sebenarnya kan, aku tengah melalut. Aku memang takde idea gila macam mana nak tulis post aku kali ni kasi "kawww" sikit, so dengan penuh rasa kesal, apa yang aku boleh buat hanya lah hidangkan gambar untuk tatapan korang semua. -____-

Pagi2 tengah beratur sebelum start perasmian MDS, muka fresh lagi :)

Menunggu Majlis Perasmian MDS bermula. Semua tudung purple UiTM :)

"Selamat Datang Semua Pelajar Baru ke Universiti Tekonologi MARA" :)

Ceramah daripada Naib Canselor:" Dalam Malaysia ada 2 aje Universiti, iaitu UiTM dan LAIN_LAIN." xD

UiTM Di Hatiku <3

Habis ceramah, tayangan Lawak Ker Der. Pun boleh ka?

Aku kat group B15 time MDS, hehe ;)

Me and my roomie, Hanim :)

Mengantuk + Boring =__=

Blok Rafflesia 1.

Barisan Siswa beratur untuk makan tengahari.

Mini concert PM Abang Alex, haha.

Yes, peeps. That's Upin Ipin =___=

Mengantuk + Boring tahap 2.

Mengantuk + Boring tahap 3. (Pinjam jam kau ye Hanim, haha xD)

Kakiku melecet T_T Extreme kan MDS? Hahaa.

Mengantuk + Boring tahap 4. Cepat lah balik woiii nak tidur @_@

Mini concert PM Abang Jimy and Abang Azam. Jejaka2 pujaan siswi, hahaa.

Supper. Memang mewah makan time MDS. Fully sponsored.

Majlis Penutup MDS grand woah! Macam Majlis Anugerah Bintang Popular gituu xD

Calon2 Anugerah "Biro Paling Mencabar" :D

Grand entrance Abang Syuk, Biro Makanan yang menang Anugerah "Biro Paling Mencabar".

"Biro Paling Popular": Biro Program :D

"Biro Paling Cool": Biro Sahsiah, Disiplin dan Keselamatan (SDK)

Pembulian beramai-ramai oleh akak2 and abang2 PM untuk tengok Kak Mira, ketua Biro SDK yang cool tu senyum xD

Abang Ngah :D

Pengacara Program terbaikkkkkk~ Kak Jannah a.k.a. Akak Comel and Abang Azam :)

Nyanyian tangkap leleh Abang Syuk~ ^^

Penyeri Majlis, heheh xD

After MDS, kitorang ke sini: McD! <3

My housemates, Aina and Hanim ^^ They rocked! Hahaa.

Academic Calender T_T

Nak dekat hujung2 Sem 2 banyak pula cuti, orang nak exam woiiii~

Jadual waktu Group B6, mine. Welcome kelas malam, saya memang suka sangat *tangan ke bahu, mata pandang atas*

Penghuni2 rumah 1301 <3

Muka2 selenger. KONONNYA.

Lepak2 kat bilik TV. Rasa macam pecah masuk aje masa tu sebab takde orang. Last2 semua orang mencanak lari sebab terkejut dengar bunyi loceng. Apedaaaa tinggalkan aku dengan Hanim yang pasang TV pula tu =__=

Surau tingkat 1 best ^^

Fakulti 0_0 Pening woah pening.

Dewan kuliah yang sejuk ber-aircond <3

Fakulti view from PSB.

Penat naik tangga, haha.

Kami pelajar2 skema, memang suka lepak Library. Library best! Sejukkkk hahahaaa itu aje kerja aku, cari tempat sejuk, sebab tak tahan kat sana agak panas xD

Okay, sorry. Seriously takde idea xD Esok aku ada kelas. 8.30 pagi woah, English ^^ Excited pula, haha. Adios ;)


2 comments:

SalmiRahayu said...

good luck my lovely frenz..
ilove you ceh2 ...jaga diri , jgan lupa aku yee..

Syu said...

thankyou amie <3
Gudluck jgk ye nnt :')
iloveyoutoo. mueheheheee. InsyaALLAH. Doakan aku tau ;)